Założenia
CELE GŁÓWNE
1. Placówka realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój wychowanków:
- Przedszkole odkrywa i rozwija indywidualne predyspozycje dziecka, jego kreatywność i otwartą postawę wobec otaczającego świata.
2. Wychowankowie są aktywni:
- Przedszkole tworzy przestrzeń do rozbudzania aktywności wychowanków
- Wychowankowie aktywnie uczestniczą w działaniach na rzecz środowiska lokalnego
3. Placówka wspomaga rozwój wychowanków z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji:
- Nauczyciele planując zadania edukacyjne wykorzystują metody aktywizujące w taki sposób, aby każde dziecko mogło robić postępy na miarę swoich możliwości
- Przedszkole uwzględnia zróżnicowane potrzeby rozwojowe dzieci.
- Przedszkole tworzy warunki do rozwoju talentów, budzenia zainteresowań i realizowania pasji
4. Rodzice są partnerami placówki:
- Rodzice współdecydują i są współodpowiedzialni za efekty procesu dydaktyczno- wychowawczego
CELE SZCZEGÓŁOWE
1. Zapewnienie wychowankom bezpieczeństwa oraz optymalnych warunków do ich prawidłowego rozwoju.
2. Wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka odpowiednio do jego indywidualnych potrzeb i możliwości.
3. Rozwijanie u wychowanków pozytywnych cech charakteru (dobroć, empatia, otwartość, zaradność, odporność emocjonalna, samodzielność, umiejętność współdziałania).
4. Budowanie poczucia własnej wartości wychowanków.
5. Organizowanie procesu kształcenia zapewniającego wszechstronny i harmonijny rozwój każdego dziecka, w tym do podjęcia nauki w szkole.
6. Wykorzystywanie różnorodnych metod pracy z dzieckiem z uwzględnieniem jego indywidualnych predyspozycji i potrzeb.
7. Pełnienie funkcji doradczej i wspierającej działania wychowawcze wobec rodziców.
8. Informowanie rodziców o postępach ich dziecka.
9. Promowanie działalności przedszkolnej w środowisku.